عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 18 مهر 1402
بازدید : 113786
نویسنده : سئوکار

 

با خودروی شخصی میتوانید خود را به میدان ونک، مسیر غرب به شرق بزرگراه حقانی برسانید و خروجی کتابخانه ملی را به سمت باغ کتاب پیش رو بگیرید. و یا از مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید همت، بعد از خروجی حقانی وارد خروجی باغموزه دفاع مقدس شوید و خود را به باغ کتاب برسانید. از سال 1341 تا 1370 دانشکده علوم اجتماعی در این محل مشغول به فعالیت بود که از ان زمان به بعد به محلی دیگر انتقال داده شد و ساختمان علوم اجتماعی را تخریب نمودند. در خیابان ولیعصر شعبههایی از این فست فود زنجیرهای فعالیت میکنند. همزمان روانشناس مجموعه با استفاده از دوربینهای موجود در اتاق فعالیت کودک شما را زیر نظر قرار میدهد در انتها با توجه به مجموعه صحبتها و بررسیهای اولیه روانشناس و عملکرد کودک شما در هر یک از اتاقها استعداد و توانایی کودکتان سنجیده و مشخص میشود که او در چه زمینهای استعداد قویتری دارد و هوش بهتری نشان میدهد. در این استودیو برای ۷۰ نوازنده بطور همزمان فضا وجود دارد. • استودیوی موسیقی: از این استودیو میتوان برای ضبط آلبوم، تیزر، پادکست و لوکیشن فیلمبرداری استفاده کرد. باند، میکسر، انواع میکروفن، پیانو، درام و پرکاشن از جمله امکانات این استودیو است.

Pirate Adventure at IMG Worlds! همچنین در چیتگر تفریحات مختلفی در انتظار شما است و می تواند نظر شما را کاملاً جلب کند. کیفیت خوب این کبابها رضایت شما را جلب خواهد کرد. پردیس سینمایی باغ کتاب: اگر تا اینجای این نوشتار را خوانده باشید، احتمالاً متوجه گستردگی امکانات و خدمات باغ کتاب شدهاید. بله شهربازی سرپوشیده مگامال کنار پردیس سینمایی در طبقه سوم قرار دارد. • در کنار خرید کتاب، می توانید به پردیس سینمایی باغ بروید و جدیدترین فیلم ها را در سالن های مجهز و با کیفیت بالا تماشا کنید. پردیس مغز من: در باغ کتاب تهران بخشهای بسیار متفاوت و جذاب را مشاهده میکنید که شاید در هیچ کجا تهران یا حتی ایران وجود نداشته باشد. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چگونه باشگاه روباتیک میتواند برای افراد بزرگسال نیز جذاب باشد. باغ کتاب تهران قطعا مجموعهای کمنظیر در دنیا و به خصوص منطقه است که میتواند گردشگران زیادی را حتی از کشورهای اطراف به خود جذب کند. این مرکز خرید، طراحی متفاوتی دارد و به یکی از نماد های تهران تبدیل شده است به همین علت جمعیت زیادی را به خود جذب می کند به طوری که گاهی اوقات به خصوص روز های تعطیل سال روزانه بیش از 20 هزار نفر از این مکان بازدید می کنند. این گالری ارزشمند برای نمایشگاههای هنری به خصوص نقاشی و هنرهای تجسمی به زیبایی طراحی شده است. کدام یک از بلوکهای باغ کتاب به نظرتان جذابتر است؟ مجموعه مخصوص بزرگسالان و نوجوانان که با فروشگاه کتاب بسیار بزرگ و امکانات درجه یک پذیرای شماست. این گالری یک کافه گالری و فروشگاه هم دارد که پذیرای علاقهمندان به هنر است. یکی از این بخشها موزه، مرکز علم مغز و علوم اعصاب شناختی است که با نام پردیس مغز من شناخته میشود. شما میتوانید سالنهای با ظرفیت ۲۳ یا ۲۹ نفر را در پردیس سینمایی باغ کتاب پیدا کنید یا به سراغ سالنهای بزرگ آن با ظرفیت ۲۰۰ یا ۴۵۰ بروید.

در کاخ گلستان شا می توانید علاوه بر استفاده از سرویس های بهداشتی و نمازخانه به چایخانه کاخ نیز بروید. سرویس بهداشتی شماره 2 در بوستان و نزدیکی بیمارستان پارس، خانه والیبال تهران و موزه گربه ایرانی واقع شده است. پارکینگ رایگان، وای فای رایگان، سالن بازی کودکان، نمازخانه، کافهها، رستورانها و سرویسهای بهداشتی خوب از جمله این امکانات است. ستونهای نمای درونی متفاوت از نمای بیرونی است. در باغ علم نوجوان، میتوانید هماهنگ کنید و یک جشن تولد متفاوت و هیجانانگیز برای فرزندان خود تدارک ببینید. شما در این پارک می توانید در کنار معماری و طراحی ویژه به کار رفته، انواع آب نما و استخرها را نیز تماشا کنید که در کنار حوض ها و جوی ها فضای دل نشینی را به وجود آورده اند. آرم دانشگاه تهران را محسن مقدم طراحی کرده است. به دلیل شیب تند خیابان بهتر است این مسیر را سواره بپیمایید و انرژی خود را برای پیاده روی مفرح در ارتفاعات ذخیره کنید. می توانید در کنار خرید و گردش در این مرکز خرید، غذاهای بین المللی را نیز در بهترین رستوران های آن طبخ کنید. کافه و رستوران صفایی یخچالی نیز از رستورانهای محبوب دربند به حساب میرود که مشتریان فراوانی دارد. در پشت بام رستوران ها و یک کافه وجود دارد که با منظره ای از زمین اطراف یک مکان عالی برای استراحت به شمار میرود. پشت بام باغ کتاب سقفی است غول پیکر که در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع روی ساختمان باغ کتاب ساخته شده است. باغ کتاب یک مرکز فرهنگی چند منظوره است که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه کشور ساخته شده است و میزبان فضاهای نمایشگاهی با تمرکز بر نمایشگاه کتاب و سایر رسانه ها، پارک علم کودکان، گالری های هنری، تئاتر درام، سینما و سالن های نمایش، کافه ها و رستوران ها و همچنین سایر فضاهای باز است.

البته به شرط اینکه با اجاره آپارتمان مبله در تهران، مسئله اقامت در تهران را که برای هر مسافری مطرح است بر طرف کنید. اگر چه تاریخچه کاخ گلستان به زمان شاه عباس صفوی (۹۸۸ ه.ق) بر می گردد و بخشی از سفرنامه پیترو دلا واله (در سال ۱۰۲۸ ه.ق که شهر تهران را با چنارستانی که قصر سلطنتی را احاطه کرده بوده، توصیف نموده است/ سر آغازی بر ارگ سلطنتی) خود موید این نکته است، و در سلسله های بعد کم یا بیش نیز مورد توجه واقع شده تا اینکه در عهد کریمخان زند ما بین سالهای ۱۱۷۳ تا ۱۱۸۰ ه.ق نیز این مجموعه با ساخت دیوانخانه ای دچار تغییرات اساسی گردیده، ولی اهمیت واقعی ارگ را می توان به دوران آقا محمدخان قاجار نسبت داد. باغ کتاب در منطقه سوم تهران و در مکانی به مساحت ۳۷ هکتار در منطقه عباس آباد، نزدیک به بناهای مهم دیگر از جمله کتابخانه ملی ایران، مجموعه آکادمی های ایران، باغ موزه دفاع مقدس و پل طبیعت واقع شده است. بر اساس مدارک و شواهد موجود و همینطور سفرنامه پیترو دلاواله تاریخچه این کاخ به زمان شاه عباس صفوی برمی گردد. خودروهای موجود در این موزه شامل 3 دستگاه رولز رویس، 5 دستگاه مرسدس بنز تشریفاتی، یک دستگاه خودروی اسپید باپی سفارشی، 6 دستگاه موتورسیکلت سنگین، یک دستگاه کالسکه و یک دستگاه اسنوموبیل هستند. مرکز آموزش: اگر قصد برگزاری سمینار، جلسات و کلاسهای آموزشی ترمیک را دارید، میتوانید از امکانات موجود در باغ کتاب که با نام مرکز آموزش شناخته میشود، استفاده کنید. در این بخش میتوانید میزهایی را برای خود اجاره کنید و با پرداخت حق اشتراک از امکانات آن استفاده کنید. در این بخش میخواهیم یکی از جذابترین بخشهای باغ کتاب برای علاقهمندان به فیلم، به نام پردیس سینمایی را معرفی کنیم. پردیس تئاتر و موسیقی: یکی از بخشهای جذاب باغ کتاب، پردیس تئاتر و موسیقی نام دارد.

• بلک باکس: یکی از بخشهای پردیس تئاتر و موسیقی پلاتویی مخصوص تمرین اجرا تئاتر و تصویربرداری است. پارک ساعی دارای نیمکتهای دنجی است که میتوانید روی آنها خلوت کنید. اگر نگاهی به فیلم کمالالملک انداخته باشید به خوبی میتوانید تالار آیینه را تجسم کنید. در این سفر علمی جذاب، کودکان شش تا ۱۳ سال به همراه یک مربی آموزش دیده از بخشهای کوناگون دیدن میکنند و با بازی، اطلاعات خوبی به دست میآورند. تقریبا همه چیز داره و با دیدن این بازارچه آدم کامل مظاهر غیر مدرن زندگی تهرانیها رو میبینه. در بام همه چیز زیر پایتان است و می توانید لذت ببرید. پارک نیاوران از آن دست فضاهای سبز قدیمی و پرخاطره در شمال تهران که از قدیم تا حالا از مناطق گردشی و دوست داشتنی مردم مناطق مختلف شهر بوده است. یکی از بهترین منطقه های گردشگری شهر تهران به نظر من دربند است . سرزمین فکر بازیا بر پایه نظریه هوش هشتگانه گاردنر طراحیشده است. زمان که می گذرد و آفتاب رو به غروب می رود خیلی از مغازه ها در سطح شهر کم کم کرکره ها را پایین می کشند و به فکر رفتن به خانه می افتند؛ اما زندگی در بازار تجریش در این موقع اندک اندک جان تازه ای می گیرد و تحرک و شلوغی آن چند برابر می شود.

بلوک B یا خیالستان لذت بیشتری دارد و لذت گشت و گذار در باغ کتاب را چند برابر میکند. لمکده باغ کتاب از جمله بخش هایی است که برای مطالعه و استراحت طراحی شده است. استعداد و هوش کودکان با درگیر شدن در بازیهای هر کدام از این ۵ بخش مورد شناسایی و سنجش قرار میگیرد. در این منطقه رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد که در هنگام حضورتان در این منطقه می توانید از هر کدام خواستید استفاده نمایید. کودکان با انجام هر کدام از این بازیهای گوی انرژی میگیرند و با ارسال این گوی به کهربای انرژی به آرسو کمک میکنند تا بتواند سیارهاش را از دست موجودات انرژی خوار نجات دهد. در بستههای آزمایشی معمولاً ابزاری نظیر آینه و آهنربا قرار دارد که کودکان با استفاده از آن میتوانند به انجام آزمایشهای علمی بپردازند. دربند تهران، با داشتن بخش های مختلف، مکانی است که چه قصد تفریح داشته باشید، و یا حتی اگر قصد پیاده روی و ورزش کردن داشته باشید، می توانید به آن سفر کنید و از امکانات مخصوص آن استفاده کنید. شما بدون هیچگونه پیشپرداخت میتوانید صاحب یک دفتر کار شوید و حتی اجاره آن نیز با اجارههای واحدهای تجاری در شهر بسیار کمتر است. خیابان ولیعصر به واسطه درختان چنارش نیز شهرت زیادی دارد؛ گرچه که در گذشته تعداد این درختان بسیار بیشتر از امروز بود.خیابان ولیعصر تهران از جنوب پایتخت در میدان راهآهن آغاز میشود و تا میدان تجریش در یکی از شمالیترین نقاط شهر تهران در شمیرانات امتداد دارد.

شمالیترین بلوک باغ کتاب تهران بلوک A است که به بهارستان معروف بوده و مخصوص کودکان است. با این حال دانستن جاذبههای اطراف باغ کتاب خالی از لطف نیست. تقریبا ۳۰ تابلو نفیس از این هنرمند در باغ نگارستان وجود دارد. در سال 1351ه.ش، زنده یاد استاد مقدم ـ استاد ممتاز دانشگاه تهران ـ با توجه به علاقه وافرش به علم، تاریخ و هنر، خانه پدری خود را به همراه آثار نفیس گردآوری شده وقف دانشگاه تهران نمود. در حاشیه نیز از تزئینات متعدد استفاده شده، در زیر پای چپ شاه حک شده عمل استاد عباسقلی حجار اما منابع تاریخی نام علی اکبر حجار را به عنوان پدید آورنده اصلی ذکر کرده اند. ناگفته نماند که در طرح اصلی و اولیه این تصویر، حدود 150 نفر دیده میشدهاند که حین جداسازی و جابهجای در همان دوران، آسیبهایی به این اثر وارد شده که هماکنون تنها 90 نفر در آن دیده میشوند. این اثر هنری نمای بیرونی تالار عاج را به وضوح به تصویر میکشد و ویژگیهای متمایز آن را به نمایش میگذارد، از جمله سه پنجره قوسی برجسته، ایوانی که توسط شش ستون پشتیبانی میشود و یک راه پله. البته این یک بازدید طبقه به طبقه نیست بلکه بیشتر به صورت بلوک به بلوک انجام میشود. باشگاه همکارا: اگر به تحقیق و پژوهش علاقه دارید یا یک تیم تحقیقاتی راه انداختهاید و به دنبال فضایی برای انجام تحقیقات خود هستید، به شما پیشنهاد میکنیم که به باشگاه همکارا یا میزهای پژوهش باغ کتاب مراجعه کنید. فضای کار اشتراکی پارادایس هاب: اگر به دنبال یک فضای کار اشتراکی جذاب با امکانات مدرن هستید، به شما فضای کار اشتراکی پارادایس هاب را پیشنهاد میکنیم. اگر شما هم از طرفداران شبکههای اجتماعی و سلفیگرفتن هستید، این راهرو برای شما یک قسمت جالب و جذاب خواهد بود. امید حاجیلی هم به وسط صحنه میآید و با انرژی همیشگیاش ترومپت مینوازد.

درادامه با زیباترین دیدنیهای پارک آب و آتش آشنا خواهیم شد. در بستههای ساختنی نیز امکان ساخت وسایل و ابزارهای کوچک وجود دارد تا کودکان از این طریق با قوانین و مفاهیم بیشتر آشنا شوند. باغ علم نوجوان در طبقه اول سروستان، با انواع وسایل سرگرمکننده، مضامین علمی را با جذابیت تمام به نوجوانان و بزرگسالان ارائه میدهد. باغ علم نوجوان در بلوک دی در طبقه اول قرار دارد. باغ کتاب دارای ۴ بلوک است. با دریافت ماشین از این بخش، میتوانید کودک ۲ تا ۶ ساله خود را بدون آنکه خسته شود، در بخشهای مختلف باغ کتاب بگردانید. از دیگر جاهای دیدنی تهران با مترو، پارک چیتگر است که از زیباترین جاذبههای دیدنی تهران محسوب میشود و هر ساله گردشگران به خصوص در فصل بهار از این مکان دیدنی بازدید میکنند. در این شهربازی کودک شما وارد دنیای هیجانانگیز و رؤیایی یک ربات بنام «آرسو» میشود. در این مجموعه میتوانید بازیهای رومیزی متنوعی را برای خود تهیه کنید یا برای کودک خود اسباببازیهای جذاب یا بازیهای فکری مختلفی را پیدا کنید. آمفیتئاتر روباز: یکی از بخشهای جذاب باغ کتاب آمفیتئاتر روباز آن است. اینکه ببینیم در کشورمان چنین محیطهای فرهنگی درجه یکی وجود دارد که باعث میشود روزی همراه با کتاب اینقدر زیبا، دوستداشتنی و هیجانانگیز شود جای افتخار دارد. ولی میخواهم بگویم وقتی یک کشوری توانسته چنین موفقیتی بدست بیاورد که مورد تأئید خارجیها نیز هست دلیل ندارد تمام این زحمات را بهدر بدهد و دو مرتبه تبدیل به کشور تولید کننده تریاک در بیاید.

در این مجموعه میتوانید بخشهای مختلف مغز را از نزدیک بشناسید و با دنیای درون ذهن انسان بیشتر آشنا شوید. وقتی از گشت و گذاری لذتبخش در باغ کتاب فارغ شدید و خواستید کمی استراحت کنید، میتوانید از طریق پلههای درون و بیرون مجموعه به پشت بام متفاوت باغ کتاب برسید. این پشت بام برای همه باز است و از طریق فضای داخلی و بیرونی باغ کتاب قابل دسترسی است. سالن اجتماعات این بخش از باغ کتاب نیز ظرفیت ۴۰ نفر مهمان را دارد و درون آن امکانات مختلفی نظیر میز و صندلی کنفرانس، سیستم صوتی، ۳ دستگاه نمایشگر ۵۰ اینچی و وایت برد وجود دارد. درون هر کلاس چندین صندلی برای دانشجویان، نمایشگر ۵ اینچی، وایت برد و اسپیکر قرار دارد. وقتی به باغ کتاب می آیید، احساس میکنید وارد یک کتابخانه کلاس جهانی میشوید، نه یک کتاب فروشی. سالن شماره ۸: یکی دیگر از بخشهای کاربردی باغ کتاب برای افرادی که قصد برگزاری سخنرانی، سمینار، همایش، دوره آموزشی یا نمایش فیلم را دارند سالن شماره ۸ است. اگر به دنبال ضبط پادکست، ضبط قطعات موسیقی یا تمرین تئاتر هستید، این بخش از باغ کتاب برای شما مناسب است. کاخ گلستان تهران در کنار بخش های مختلفی که ارائه کرده است، امکانات و خدمات بسیاری قرار داده است. بخشی از سقف به کاشت و گسترش فضای سبز اختصاص یافته است. این محیط جذاب فضای جذابی برای یک سینمای تابستانی است. این پارک یکی از بخش های فوق العاده زیبا شمال شهر تهران است و به عنوان یکی از جذاب ترین و خاص ترین بوستان های شهر تهران نیز به حساب می آید. باغ علم کودک مجموعهای بینظیر و وسیع است که با محوریت بازی درباره بدن، خانه، شهر و کره زمین به کودکان مطالب علمی جالبی آموزش میدهد.

سینما ۵ بعدی یک تجربه خانوادگی از همه حواس پنجگانه است که با استانداردهای جهانی ساخته شده. جالب است بدانید که این سینما استانداردهای ایتالیا را دارد و مشکلی برای علاقه مندان پیش نمی آید. سینمای تابستانی باغ کتاب تابستانها بر روی پشت بام برقرار است و لذت فیلم دیدن در فضایی باز و زیبا را برای مراجعان فراهم میکند. پردههای بزرگ اطراف پیادهرو با تصاویر و فیلم های مختلف فضایی خیالی ایجاد میکند و با آهنگهای مختلف فضای مطبوعی را به باغ کتاب میبخشد. در «اتاق بیگانه» شما به دنیای بیگانگان فضایی پا میگذارید. شما می توانید به قسمت های مختلف نمایشگاهی، خرید، آموزشی، فرهنگی و تفریحی در باغ کتاب ۳ طبقه دسترسی پیدا کنید و از اوقات فراغت خود در اینجا لذت ببرید. برای خرید از این فروشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به طبقه همکف باغ کتاب تهران در بلوک دی مراجعه کنید. بیبی کار از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۱۰ شب باز است. • کوهنوردی و سنگ نوردی : مسیر دربند به قله توچال ، یکی از پرطرفدار ترین مسیرهای کوهنوردی در تهارن است که اغلب کوهنوردان صبح زودی وارد این مسیر می شوند. در سفر به تهران خود برای بازدید از عمارت میتوانید همه روزه (غیر از روزهای تعطیل رسمی) بین ساعات 10 صبح تا 19 عصر به آن مراجعه کنید. در ساعت ۶:۰۰ عصر با رسیدن به میدان دربند، صعود این برنامه به پایان رسید.

در عصر پهلوی اول و پهلوی دوم نیز کاخ گلستان تغییراتی را به خود دید. • سالن اصلی تئاتر: سالن اصلی تئاتر باغ کتاب ظرفیت ۲۶۰ نفر را دارد. روزهای جمعه هم بخشهای خارجی، مغازهها و پاساژهایی که ورود و خروج آنها از خیابان اصلی است، حضور دارند. مرکز خرید پالادیوم زیاد مرتفع نیست؛ ولی قوسهای دایرهای شکل که نمای اصلی آن را تشکیل داده است، نشان میدهد که فضای بسیار بزرگی دارد. 9- برآورد شده است که روزانه 27 نفر از مردم شهر تهران جان شان را به دلیل بیماریهای مربوط به آلودگی هوا از دست میدهند. همچنین در سال ۱۳۹۳ یک سایت پرنده نگری نیز در پارک شهر افتتاح شد. همچنین در این مجموعه صحافی چسب گرم، سرد و تاکن انجام میشود. در این سفر ۲ ساعته به کودکتان، ۴ داستان جذاب نمایش داده میشود. تنوع فضاها بیشتر میشود و فضاهای نوینی خلق میشوند. غذا فروشیها مطابق فصل تغییر میکنند مثلا، در فصل زمستان میتوانید مغازههای فروش لبو و باقالی داغ را ببینید در فصل تابستان هم خوراکیهای خنک مثل آبمیوه و بستنی عرضه میشوند که میتوانید با خوردن آنها خستگی را از تن به در کرده و از گرمای هوا فرار کنید. علاوه بر مترو می توانید از اتوبوس نیز استفاده کنید که در این صورت باید سوار اتوبوس های خط میدان جمهوری اسلامی - میدان بهارستان شوید. با این همه در دهه های اخیر تلاش هایی صورت گرفته است که جنوب تهران نیز از پوشش گیاهی بی بهره نباشد. این سقف نیز فضای خاصی دارد و روی آن بسیار کار شده است. اگر از عاشقان کوهنوردی هستید، پارک آبشار با فضای کوهستانی خود می تواند انتخابی بی نظیر در میان پارک های کوهستانی تهران برای شما باشد. این پارک محلی بسیار مناسب برای پیاده روی در بخش های مختلف آن و در میان درختان سرو است.

برای دسترسی با خودروی شخصی از این درب، کافی است از نزدیکترین مسیر به خیابان زعفرانیه برسید و بعد وارد خیابان طاهری در ضلع شرقی و بخش میانی خیابان شهید فلاحی یا همان زعفرانیه شوید. در پارک لویزان می توانید با وسیله شخصی تردد کنید و آب و هوای خنک و منطقه سرسبز لویزان در طول هفته بهره مند شوید. امکانات پارک جمشیدیه عبارتند از نگارستان، آمفی تئاتر، آلاچیق و برکه و آب نمای زیبا که در کنار بوفه های مختلف این پارک، آخر هفته جالب و خاطره انگیزی را برای شما خلق می کند. سال 1328 هجری شمسی: در این روز آیت الله بروجردی، امام خمینی را به نمایندگی از خود کاخ با شکوه مرمر فرستاد تا در رابطه با پرونده جناین ابرقو با محمدرضا شاه ملاقات کند. اگر سن شما هنوز به ۱۹ سال نرسیده است میتوانید در این بخش آموزشهای کوتاهمدت و بلندمدت حوزه رباتیک نظیر طراحی سهبعدی، مکانیک و الکترونیک را فرا بگیرید. این بخش در کنار مجسمه چوپان دروغگو در طبقه همکف قرار دارد. زمین چمن مصنوعی مخصوص فوتبال در ضلع شمالی پارک لاله تهران و اوایل خیابان فاطمی قرار گرفته است که امکانات دلخواه برای یک دست فوتبال درستوحسابی برای بزرگسالان فراهم کرده است. معماری آن به صورت پلکانی بوده که شیب آن متناسب با شیب خیابان پاسداران ساخته شده است. در سال 1309 دو واقعه ناخوشند صورت گرفت. علاقهمندان به این علم، صرفنظر از سنشان (۷ سال تا ۹۰ سال) میتوانند به این مجموعه سر بزنند تا با مفاهیم کلی زیستشناسی و اصول آن بیشتر آشنا شوند. از ويژگيهاي نقوش تزئينات در اين مجموعه تقارن و تكرار در متيف هاي گياهي، هندسي، حيواني مي باشد. در پنجره هایی که در این عمارت بکار رفته به سبب تأثیر معماری اروپایی نقش ها ساده شده و از خطوط منحنی استفاده شده و به گره خورشیدی نام گذاری شده ولی درب ورودی کاخ کاملاً طبق نقوش هندسی معماری قاجار ساخته شده که از گره هشت مشبک در زمینه نیم دایره استفاده شده است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com